Bu Blogda Ara

29 Temmuz 2007 Pazar

ÇERKES İSİMLERİ VE ANLAMLARI

ERKEKLER




Abrek ............Savaşçi, direnişçi
Akanda......... Abazaca erkek ismi
Aşemez......... Nart ismi
Azemet.......... Usta, becerikli
Berkan.......... Mitolojik
Berkuk.......... Misir Çerkes Memlükleri’nde kral ismi
Bersis.............Misir Çerkes Memlükleri’nde kral ismi
Beslan........... Tarihi
Bislan............ Tarihi
Çelekan........ Xabze’ye göre eğitilmiş çocuk
Çelemet......: .Yüce çocuk
Çeleşav........ Erkek çocuk,iyi çocuk
Daryal...........Kafkasya’yı kuzeyden güneye bağlayan geçitin ismi
Elbruz........... Kafkasya’da dağ ismi
Emef............ Uğurlu, aydinlik
Guşan.......... Atak, çevik
Guşav.......... Kalbin oğlu
Jabaği.......... Mitolojik
Jan...............Atak, çevik, becerikli
Janberd........Tarihi
Janberk....... tarihi
Jankat......... Mitolojik
Kafkas
Kambot......Tarihi
Kanbolat..... Tarihi
Kanşav........Xabze’ye göre yetiştirilmiş çocuk
Kuban..........Kafkasya’daki bir nehrin, ovanin ve uygarliğin ismi
Metkan........Eğitilmiş, yüce kişi
Nart............Mitolojik
Nartan.........Mitolojik
Narter.........Mitolojik
Nartkan......Nartlar’in eğittiği
Nerit..........Gözde
Nesij..........Ulaş
Nesren.......Mitolojik
Perit...........Önder
Psefit..........Özgür
Savsur.......Mitolojik
Soslan........Mitolojik ( Asetince )
Timaf........ Aydinliğimiz, uğurumuz
Yelkan.......Mitolojik
Yelmis.......Mitolojik
Yenal...... ..Mitolojik
Yetal..........Mitolojik



KIZLAR


Adiyef..........Mitolojik
Albina..........Kafkasya’da bir ırmak ismi
Bilana..........Ceylan
Dane...........Ipek
Denef..........Ipek
Dijan...........Janimiz
Dinemis......Gözümüzde
Dişeps........Altin suyu
Goşemef... .Uğurlu kadin
Goşeney.....Tarihi
Gunef.........Aydinlik kalp
Gupse........Canan, akraba
Gupset........Kalbini veren, içten, candan
Guşef ........Kalp alan, kalp kazanan
Janserey.....Tarihi
Janseri....... Tarihi
Janset........Tarihi
Jineps........Çiğ damlasi
Laşin........Mitolojik
Mafe........Uğur, aydinlik
Maze........Ay
Mizağo.....Dolunay
Nefin........Aydinlik
Nejan.......Keskin gözlü
Nelit........Parlayan göz
Neris.......Gözde
Nesij........Ulaş
Raşa........Abazaca kiz ismi
Ridade.....Mitolojik
Seteney.....Mitolojik
Sine..........Gözüm
Sinef.........Aydinliğim
Siğnem.......Gözüm
Sinemis.....Gözümde
Sipse........Canim
Tameris.....Yüceltilmiş
Tijan..........Janimiz
Tijin..........Gümüş
Zişan........Bir tek Jan

84 yorum:

Adsız dedi ki...

buna yorum gerekiomu:)))

Adsız dedi ki...

ben çerkezim çerkezceyi pek anlamıyorum çerkezce sözlük te eklerseniz sevinirim.

Adsız dedi ki...

çerkesce isim eklemek istedim

Zigurat:gönlün ferahladığı yer
Hazer:çerkeskada ki fişeklik

Adsız dedi ki...

bu çerkez isimleri çok güzel ben bunları biliyorum çünkü bende bir çerkezim:)

Adsız dedi ki...

güzel güzel ama biraz daha fazla isim olması lazımm ... sanırım bu konuda araştırılma yapılmalı :) 60-70 den fazla isim vardır ...

Adsız dedi ki...

yha ben yarı çerkezim ve ismimin çerkezcesini merak ediyorum
duygu nun çerkezce anlamını bilen varmı??????????????????????

Adsız dedi ki...

neris gözbebeğim demek sanıyordum.

Adsız dedi ki...

çerkes olduum için kendimle gurur duyuyorm

Adsız dedi ki...

bende çerkezim isimler çok güzel benim adım da janset babam koymuş ismimi çok beyendim teşekkürler ismimin anlamını bilmiyodum iyi oldu

Adsız dedi ki...

bende çerkezim isimler çok güzel benim adım da janset babam koymuş ismimi çok beyendim teşekkürler ismimin anlamını bilmiyodum iyi oldu

Adsız dedi ki...

bende çerkesim ve bunla gurur duyuyorum ama benim isim bi çerkes ismi deil ve buna çok üzülüyorum

Adsız dedi ki...

hey çerkezler bende çerkezim bandırma kuzey kafkasya kültür derneğine gidiyordum ama artık gitmiyorum.çerkezce çok anlamıyorum çerkezce sözlük olmasını istiyorum

Adsız dedi ki...

Bende bir cerkezim hem annem hemde babam ben gurcistan a da azerbaycan a da gittim fakat ısmım bır cerkez ısmı deıl

Adsız dedi ki...

yha ben yarı çerkezim amam adım gülsüm çerkezesi var mı bunun varsa ne

Adsız dedi ki...

bende bır çerkez kızıyım ve çerkez gelinıyım cok gururlu ve mutluyum bır bebegım olucak adını cerkez adı koyarlar ınsallah buyuklerim

adigephsase dedi ki...

sSs
herkese slm
bende adigephsaseyim
ve bununlada cok onur duyuyorum bizim insanimiz bizim muhabbetlerimiz ve bizim kültürümüzün cok farkli ve cok iyi, seviyeli oldugunu düsünüyorum ve iyiki variz:)
balikesirliyim
ismim adige degil ama olsun ne farkeder adige olunmaz dogulur
isimlerin bir kacini hatta cogunu biliyordum anlamlari falan
bi kac tanesinide buradan ögrendim
ablamin bebegine isim ariyoruz
daha cok isim bulursaniz ve eklerseniz cok seviniriz
benimde cerkezcem kit annemler bizden gizli konusmak icin ögretmediler ve bugüne kadar geldik sözlük hic fena olmaz hani :)
paylasimlarinizin devamini diliyorum ve bekliyoruz :D

Adsız dedi ki...

çerkesce sadece çocuklardan gizli konuşulurken kullanılan bir dil çerkesce bilmemek bizim değil büyüklerin ayıbıdır dili olmayan bir millet asimile olmaya mahkumdur.

assos dedi ki...

merak etme yüzyıllardır hiç bir güç hiçbir devlet bizi asimile edemedi.aslada edemezler.kendini kafkasya türkü görüp türk milliyetçilerine yada tarikatlara katılanlar var elbette,ama şunu bil yüzde 1 dir ancak o.çerkezler türk boyu değildir,yalama olmayız merak etme.ürdünden mısıra,türkiyeden balkanlara yüzyıllardır koruduk biz kendimizi.

şule dedi ki...

baras isminin anlamını bilen var mı?

Adsız dedi ki...

çerkes olarak doğmak sizin elinizde mi ve ya insanlar bu fani dünyaya gelirken kendileri mi seçiyor ırklarını ben de bir çerkesim bunun için mutluyum ama bir almanda olabilirdim bir laz da fakat bu gururlanacak 1 şey olduğunu düşünmüyorum çünkü insanlar ancak yaptıkları hizmetlerle gururlanabilirler siz çerkesliği ile oturduğu yerden gurur duyanlar söyler misiniz çerkeslere sahip çıkma ve onlara yardımcı olma adına veya vatanınıza hizmet adına ne yapıyorsunuz (ister şimdi ki isterse öz vatanınız)

gumbulhan dedi ki...

merhaba iyi günler.
benim bir sorum olacaktı ilgilenirseniz çok sevinirim.
sizin sözlüğünüzde bulamadım.
bizim ailemizde abhazyalı ,zamanında abhazyadan göçmüşler ve
büyük babannemizin ismi GUMBULHAN
ben bu ismin ne Anlama geldiğini arıyorum arıyorum fakat bulamıyorum.
tabiri daha farklı olabilir ve yazılışı ama türkçe olarak yazılışı böyle.
Acaba bir yardımcı Olursanız çok sevinirim.
benim İçin Çok önemli de.
valla bir zahmet ya.çok mutlu olurum.

Adsız dedi ki...

Adım Janset Çerkezim mutLuyum ::D

Eğer çocuklarım olursa onların adlarınıda Jankar ve Janserey koyucamm :D

Adsız dedi ki...

allah sadece secılmıs ınsanların dunyaya cerkes gelmesıne razı oluyo bı alman bı laz olabılırdık dogru ama olmadık..oturdugumuz yerden gururlanırız tabı oturmanın bıle adabını asaletını harkes tasıyamaz cünkü bızım oturusumuz bıle farkı bu farkı görmekte cok zor değil bence. binlerce kere çok sükür cerkes oldugum için

Adsız dedi ki...

bu ülkede yaşayıpta yaşadığı yeri beğenmeyenlerdensiniz laz da kürtte olabilirdiniz ...

Adsız dedi ki...

Hepinize selam olsun öncelikle. Ben aslen kürdüm. Bitlis doğumluyum. İstanbul'da büyüdüm ve 22 yaşındayım. Aslında çok ta büyümüş sayılmam dimi =)) Söze dönecek olursak, ne mutlu size ki aslınızla gurur duyuyorsunuz. Doğrusuda budur. Fakat şunu da göz ardı etmemek lazım. İnsanlar hep bir yerlerde takıntı içinde kalarak bir adım geriden yürür. Kim o takıntısından sıyrılabilirse, herkesin bir adım önünde yürür. Yani demek istediğim şudur arkadaşlar; Birileri kürt, birileri laz, çerkez, zaza yahut bilmem ne kimlikte. Şu paydada insan ele alınmıştır daima. Ne yaptın? Dünyevi ödül sorusudur bu. Dünyanın yahudileri virüs niyetine gördüğü dönem, dünyanın gelmiş geçmiş en zeki bilim adamı Albert Eınsteın bir yahudi olarak kendini ilan etmiştir. Ve hayatının en önemli dönüm noktası; bir teorisinin ispatına az bir süre kala, ''Teorim doğru çıkarsa, Alamanya benim Alaman vatandaşı olduğumu, yahudiler yahudi olduğumu, fransızlar ise fransız olduğumu savunacaklar. Teorim kusurlu çıkarsa, Fransızlar, Alman, Almanlar Yahudi ve Yahudiler ise Fransız olduğumu söyleyecekler'' Biraz trajik komik ama böyledir. Tıpkı Selehaddin Eyyubi gibi. Araplar bir arap olduğunu, Türkler Türk olduğunu, Kürtler ise Kürt olduğunu ileri sürer. Velhasıl yine iş yapılan güzel işe bağlıdır. Ben tanıdığım ve tanıştığım her çerkezde çok hoş izlenimlere sahip oldum. Ve bunu tüm kalbimle umuyorum ki bir gün çerkezler bu ülkede hakkettiklerinden çok daha fazla saygıyı kazanacaklardır, bu onlara haktır.

Adsız dedi ki...

slm arkadaşlar ben bi isim sormak istiyorum yardımcı olursanız sewinirim.ŞELARDİS ismini ben çerkes ismi diye biliyorum acaba yanlışmı biliyorum bi kaç kişide duymuştum ama çerkes ismi olarak hiç göremedim.şimdiden teşekkürler...bebeğim olacakta o ismi çok beğendiğim için onu koymak istiyorum :)

Adsız dedi ki...

ya ben cerkez degilim ama orda adsiz birisi diyorki bir bebegim olacak insallah büyüklerim cerkez ismi koyarlar diyor. iyi tamam saygim var ama benim dört gözle heyecanlanarak bekledigim bebegimin isminide koymaya yetkim yoksa eser dogurmam daha iyi büyükler biraz düsünceli olmasi lazim. bu bu benim ilk ve son sansim oldugu icin o yetkiye ben sahibim.benim doguracagim cocugun ismine kimse karisamaz.ama cerkezlerin bildigim kadariyla biraz agir bana göre. ben bir cerkezlere oturmaya gitmistim büyüklerde vardi yanimizda yani erkek olarak,evdeki gelin birden yok oldu. meger kocasi iceri girince karisi cikiyor,karisi iceri giriyor kocasi cikiyor. bubana cok sacma geldi o yüzden cerkezlerden sikiliyorum. güya ikisi bir arada olunca ayip oluyormus.birde kizmayin ama cerkezler cok kibirli oluyorlar.kactane cerkez tanidiysam hepsi öyle.bu bir hakaret degil fikrimi söyledim

Adsız dedi ki...

allahaskina önce allaha dual edin.eliniz ayaginiz düz oldugu icin. saglikli oldugunuz icin ne var sanki hepimiz insan degilmiyiz.birde türkiye cok karisti.ben almanyada oldugum icin biraz sansliyim.bazi almanlar diyorki türkiye cok tehlikeli diyorlar. insan utaniyor. kürdü türkü lazi hepsi sonucta insan ve allah kulu hepsi.ama artikel dünyanin sonu geldi diye düsünüyorum.millet birbirini yiyor.almanyada her seychellen cok sakin ve rahat.

Adsız dedi ki...

mrh bende türk kiziyim ve bi yorum eklmek istiyorum bi cerkezle beraberim hemen hemen 6 yil olcak ve ailesi tabiki buna hicde memun degil sizin icin guru duymak sevenleri ayirmaksa siz cerkez oldunuz icin gurur duyun ozaman unutmayinki türkiyde yasiyorsunuz ve biz ayrim yapmyorsak siz hic yapmayin bence seviyorsan birini bunlar önemsiz olmasi gerekir sevmedin birile olman dahami cerkez olsa ila tuturmusunuz bir yol sacma sacma sadece ben sevdim erkek cerkez diye simdi birakimi

Adsız dedi ki...

mrh bende türk kiziyim ve bi yorum eklmek istiyorum bi cerkezle beraberim hemen hemen 6 yil olcak ve ailesi tabiki buna hicde memun degil sizin icin guru duymak sevenleri ayirmaksa siz cerkez oldunuz icin gurur duyun ozaman unutmayinki türkiyde yasiyorsunuz ve biz ayrim yapmyorsak siz hic yapmayin bence seviyorsan birini bunlar önemsiz olmasi gerekir sevmedin birile olman dahami cerkez olsa ila tuturmusunuz bir yol sacma sacma sadece ben sevdim erkek cerkez diye simdi birakimi

Adsız dedi ki...

bnde çerkezim yasım 18 adım yavuz ve çerkez şehirlerine gittim Psinef ve voseps i orda duydum öneririm psinef berrak su anlamındadır voseps de kırağı anlamındadır .....vogumaf(güle güle)

mert akif dedi ki...

isimsiz bayan arkadaşım 6 yıldır beraberim demişsin ailesi ayırmak istiyor seni türk olduğun için değil örf ve adetlerini bilmediğin için istemi yorlar bende sevdim 6 yıl ayrıldık bende çerkezim ama konyada büyüdüm adetlerini çerkezceyi bilmem bu yüzden akraba kızını sevdim adetlerimizde akrabaya kız verilmezmiş bilmiyordum öğrendim adetlerini bilmediğim için sevdiğim kızdan oldum sende sevdiğinden olmak istemiyorsan önce adetlerini öğren sonra sev yargıla tamammı kardeş

Adsız dedi ki...

çerkesler çocuklarını çerkeslerle evlendirmek isterler böylece hem var olan degerler yok olmaz mutluluk olur hemde adetlerimiz bozulmaz...

Adsız dedi ki...

adsız arkadaşım çerkezim diosa senin o birlikte olduğun arkadş çerkezle evlenir aile mensuplarının görüşü hepsinden üstündür kim ne derse desin çerkezim diosan çerkezle evlenirsin ama yok bende biraz kırmalık war diosan orasını bilmem ailelerinin uygun görmemeleri gayrt normal ok

Adsız dedi ki...

slm bnde Adana'dan özlem bnde çerkesim :) tüm çerkeslere slm Adana'dan :)))

ezra dedi ki...

zişan ismi cerkezce arkadaşlar ben yeni yani ilk defa buradan öğrendim benimde kardeşimin adı zişan....

Adsız dedi ki...

bende çerkezim amsyalım anem babam da çerkez.çerkezce konuşulanları anlıyorum ama konuşamıyırum. Keşke öğrenebileceğimiz kurslar olsa. Bu arada bende çerkezce isim arıyorum benim adım çerkezce değil ama çocuğumun ismi kesinlikle çerkezce olacak.

Adsız dedi ki...

''allah sadece secılmıs ınsanların dunyaya cerkes gelmesıne razı oluyo bı alman bı laz olabılırdık dogru ama olmadık..oturdugumuz yerden gururlanırız tabı oturmanın bıle adabını asaletını harkes tasıyamaz cünkü bızım oturusumuz bıle farkı bu farkı görmekte cok zor değil bence. binlerce kere çok sükür cerkes oldugum için'' bu yorumu km yaytı ise kutluyorum ve aynen katılıyorum

Adsız dedi ki...

Çerkesler bulundukları,ekmeğini yedikleri topraklara asla ihanet etmezler,etmemişlerdir.Türkiye'nin kurucusu M.K. Atatürk'ün çerkesleri hangi mevkilere getirdiğini onlara hangi görevleri ve sorumlulukları verdiğini ve bunları yaparken gözünü kırpmadan yaptığını iyi bilelim lütfen iyi öğrenelim.Anadolu orta asya ve kafkaslardan göç eden, etmek zorunda kalan, geldikleri yerlerde işkence gören nice millete ev sahipliği yapmış geldikleri Türkiye'de insan gibi yaşamalarına vesile olmuş bir yerdir.Bu huzurun tek sebebi ırkı ne olursa olsun gelidiği yerde ölümüne geldiği yeri savunan insanların dayanışması tek etken olmuştur. birkaç örnek arz edeyim; bulunduğu toprağa ekmeğini yediği yere ben daha üstünüm diyerek ihanet edip orayı terk eden milletlerin haline bakalım:Atatürkle beraber kurtuluş savaşında bizim yanımızda yer almayan filistin ve lübnan bir olmayı reddettiler hallerine yorumu size bırakıyorum.Yine unutmayalım bir zamanlar kendilerini üstün seçilmiş ırk kabul eden almanlar, yahudilere etmediğini bırakmadı. bugün kendilerinin seçilmiş olduğuna inanan yahudiler filistine etmediğini bırakmıyor. SEÇİLMİŞ OLDUĞUNU DÜŞÜNEN ARKADAŞLARA SORALIM OZAMAN? SİZ KİME YAPMADIĞINIZI BIRAKMAK İSTEMİYORSUNUZ? Her halde hiç bir Çerkes sırtını dayadığı kültürüne çok şey kattığı ve oradan şey aldığı Anadolu'ya-Türkiye'ye- sırtını dönüp gidecek kadar Alçalmış değildir.
Bir çerkez olarak oturarak kendimi yüceltmeyi değil AYAKTA DİMDİK DURARAK VE DURMASINI BİLEREK ADDETMEYİ ONUR BİLİRİM.

Adsız dedi ki...

Bir arkadaşımız 6 yıl beraber olduğunu ve çerkezlerin kendisini istemedğini yazmış.ben de türküm ve eşim çerkez.İlk önce eşimin ailesi de istemedi türk olduğum için beni.ama tanıdıkça onların örf ve adetlerine ayak uydurunca hiç bir sorun kalmıyor.Bu birazda kendi yapınızla alakalı bir durum.Aslında heryerde uygulanması gereken büyüğe saygı kurallarını hala uyguluyor çerkezler.mesela büyüğün yanında bacak bacak üstüne atmamak,baş köşeye oturmamak,yemeye başlamamak..vs. Bunlar benim ailemden de gördüğüm saygı kuralları olduğu için zorluk çekmedim.Bu tip durumlarda birbirine saygı ve hoşgörü tüm engelleri kaldırır unutmayalım.

Adsız dedi ki...

çerkezim we bundan gurur duyuyorum...

Adsız dedi ki...

benimde babam çerkez annem türkmen çerkezceyi anlayıp az konuşanlardanım ama çerkez olamanın asaletini taşırken gurur duyuyorum her ne kadar bizim gibilerini bazıları çerkez olarak görmesede ayrıca bu vatana atalarım göç etmek zorunda kaldığında bize kucak açan bu topraklarda türküm diye bilmeklede gurur duyuyorum.

Adsız dedi ki...

cerkes olmayip da, cerkeslere evlilik yoluyla karisan insanlar, temel terbiye kurallarini biliyorlarsa eger ve gecinmeye niyetleri varsa,son derece mutlu olurlar.... her milletin terbiyelisi terbiyeli ve efendidir...nice cerkesler gordum, adami cerkesliginden utandirir...nice gayricerkes gordum cerkesleri cebinden cikarir!!asl olan koklu ve gorgulu aileden olmaktir.gerisi teferruattir!sevgi ve saygilarimla.

Adsız dedi ki...

Mhb arkadaslar ben cerkes falan degilim.Turkum ve turklugum ile de gurur duyuyorum.ama cerkezleri hep merek etmisimdir sadece bir milletde degilsiniz ve tekbir irk degilsiniz herhalde sandigim kadari ile karisik kiminiz adige,kiminiz abaz kiminz abhaz neresiziyle gurur duyuyorsunuz.Ha yanlis anlamayin Ben butun insanlari severim,birde turkiyede kimse irki ve kimligi icin hor gørulmemistir simdiye kadar.Ha bir cok Cerkes sanatcimiz var onlarida cok seviyoruz. Ha bende bir turk alevisiyim.turkiyede bence en cok ezilenler alevilerdir arkadaslar butun turkiye halklarina selamlar.

Adsız dedi ki...

merhaba , ben helin
bence önemli olan kişiliktir insanlıktir.. karsımıza çıkan hiçkimseyi ırkıyla yargılamamak gerekir. çünkü ırkımız bizim seçimimiz degildir. Allah bizim ruhumuzu koymuştur o bedene ... 5 yıldır beraber olduğum sevgilim çerkez... çok mutlu güzel bir ilişkimiz var... yakında bu konuyu büyüklerimize açacağız. ben sevgilimin adetlerine saygı duyuyorum . onları yıllardır öğrenip benimsiyorum. neler yapılır neler yapılmaz nelere dikkat edilmeliidir . zaten benim ailemden öğrendiğim çoğu şey aynı olduğu için zorluk çekmiyorum ve herseyiyle adetlerini saygıyla uygulamaya hazırım. benim durumum çerkez olmayıp bir çerkezle evlenen kızlardan daha da zor çünkü ben kürt kökenliyim . kürtçe bilmiyorum eskişehir doğumluyum, kürtlüğümüzü çok yoğun yaşayan bi ailede degilim. artık türkleşmiş, yaşadığımız bu vatana millete gönülden bağlıyız ... ama sadece dışardan isim olarak sorarsanız kürdüz ama türküz de....
karşılaşacagım tepkiler beni çok korkutuyor. sevgilimi çok seviyorum o da beni seviyor ama bu anlayıştan dolayı çok zor bir süreç bizi bekliyor ...

mehmet dedi ki...

Mb lar. Australia da yasiyorum, aslen Balikesir Edremit liyim. Yakinda bir kizim olacak , esim Turk ben Cerkez im. Konustuk ve kizimizin ismini Cerkez isimlerinden sececegiz.

Adsız dedi ki...

ben çerkeş olarak bu sözüne katılıyorum Çerkesler bulundukları,ekmeğini yedikleri topraklara asla ihanet etmezler,etmemişlerdir.pkk lılar bence burda çerkeşmis gibi davranıp bölüçülük yapmak istiyorlar ama çerkeşler hiç birzaman bölücülük yapmaz cünkü asil kandır türklerle kardeşdirbu kardeşliği bozmaya calısanın kellesini alır

Adsız dedi ki...

Çok şükür sana çerkez yarattın beni Allahım...

Adsız dedi ki...

mrb arkadaşlar benimde babam çerkez annem manav. bende çerkez olduğum için gururluyum ama çerkezceyi bilmediğim içinde üzülüyorum. çünkü içlerinde büyümedim oyunlarını bile bilmem. bu kültürün sahibi atalarımın ta kendisinin olduğunu bilipte bu güzelliklerden mahrum kalmak çok üzücü. ben bandırmalıyım ayvalıkta yaşıyorum dedem de gönen hacımenteşköyü şapsığlarından. ama atatürk'ün dediği gibi ne mutlu türküm diyene hepimiz bu vatanın evladıyız kardeşlerim bunuda asla unutmayalım.

Adsız dedi ki...

benim de babam çerkez annem manav. baba tarafından dedelerim selanik vardardan gelmişler.

şhapsığ 55 dedi ki...

Allahım sana çok şükrederim senin kulun olduğum için ve yine Sana çok şükrederim ki beni bu dünyaya Çerkes olarak gönderdiğin için. . .

Adsız dedi ki...

Isimler şahane. Benim annem çerkez babam türk keşke bende saf kan bir çerkez olsaydım yinede yarı çerkezim gurur duyuyorum.

Adsız dedi ki...

Biz yaradılış gereği ülkemize ihanet edip arkadan vuran bir millet olmadık. Yukarıdaki ÇERKES arkadaşların yorumlarına katılıyor ve bütün çerkeslerle gurur duyuyorum. Çerkes doğulduğu gibi çerkesçe yaşayabilmek de çok önemli. Biz kibirli değiliz sadece farkı fark ettiriyoruz. Vatanını seven birbirine sahip çıkan örfünü dilini oyunlarını hala yaşatan nadir bir ırkız. ALLAH bütün mücahitlerimize de yar ve yardımcı olsun. Yaşasın ÇEÇENLER ve ÇERKESLER.!!!!

Adsız dedi ki...

arkadaşlar bizim kültürümüzü anlamayan anlayamayan insanlarla münakaşaya girmeyin hiçbişey anlayamazlar çünkü bizim hislerimizi bilemezler.

Adsız dedi ki...

ALLAHIMA BİNLERCE ŞÜKÜR EDİYORUM BENİ ÇERKEZ OLARAK YARATTIĞI İÇİN

Adsız dedi ki...

Safkan bir cerkez kizi olarak bende soyumla gururluyum ... Butun kardeslik soylemlerini desteklesemde kalben irkimin yeri hep bir kademe yukaridadir...

Adsız dedi ki...

Safkan bir cerkez kizi olarak bende soyumla gururluyum ... Butun kardeslik soylemlerini desteklesemde kalben irkimin yeri hep bir kademe yukaridadir...

Sinemis (Ecem) dedi ki...

sinemis=kalbimde duran(varolan,aşık olduğum)kadın

setenay=kraliçe,sultan

Adsız dedi ki...

arkadaşlar öncelikle şunu bilelim çerkez değil,çerkes ..

Adsız dedi ki...

çerkez,laz,gürcü vatandaşlarımı seviyorum ama bu ülkede kürt,ermeni ve rumlar da var. onları sevmiyorum. çünkü bu ülkeyi yıkmak,bölmek istiyorlar. halbuki bu ülkede kürtlerde ermenilerde yani her milletten insan tc vatandaşı ise okuyabiliyor,oy kullanabiliyor yani ayrım yapılmıyor. ama bu onlara az geliyor.bende bi türk'üm ve bende gurur duyuyorum türk olduğum için. bu ülkeyi sevenler koruyanlar baştacımdır ama tersini düşünenlere tersim pistir.....

Adsız dedi ki...

ben de abazayım yaşadığım ülkemi de seviyorum bu ülkenin insanlarını da fakat tabi çerkezlerin yeri daha ayrı

Adsız dedi ki...

ARKADAŞLAR MERHEBE
BABAM ABHAZ ANNEM LEZGİ ANNEANNEM ALMAN. İNSANIN GELDİĞİ SOYU BİLMESİ MUTLULUK VERİCİ. AYNI ZAMANDA ADET VE GELENEKLERİMİZE BAĞLI YAŞAMAK HAYATA BAĞLILIĞI ATTTIRIYOR.İNSANI GERÇEKTEN MUTLU KILIYOR.HAYATIN TADI BÖYLE BİR BEŞKE GÜZEL OLUYOR.HEPİNİZE SEVGİLERİMİ VE SAYGILARIMI İLETİYORUM.
HENDEK ÇUKURHAN

Adsız dedi ki...

slm bende çerkezim ve bebeğim olcak bunların dışında çerkez kız ismi varsa yazabilirmisiniz kızım olursa çerkez ismi koymak istiyorum

Adsız dedi ki...

isimler gerçekten çok güzel ben bir adige olarak gurur duyuyorum

Adsız dedi ki...

''allah sadece secılmıs ınsanların dunyaya cerkes gelmesıne razı oluyo bı alman bı laz olabılırdık dogru ama olmadık."bende çerkezim ama nerden biliosun Allahla mı konuştun :D,madem seçilmişiz nie hala sürünüyoruz,bi yerlere gelmeye çabalıyoruz,emin ol bi almanın yaşam kalitesi bizden daha yüksek bu durumda biz seçilmiş falan olmuyoruz kendinizi avutmayın

Adsız dedi ki...

noğayhan isminin anlamı nedir birde nette çerkezce öğrenebilirmiyim

Adsız dedi ki...


Bende bur cerkesle nisanliyim ve bunun icin çok mutluyum. Ilerde bebegimizin ismini allah nasip ederse birini janberk kavşak kızımızi da seyehat ayla.
Annesi beni çok seviyor hatta gelin değil kızı olarak görüyor. Ben ömer le çok mutluyum ve çerkes adetlerini ve dilini dahil öğrenmeye çaba gösteriyorum. Ben aslen almanyada kalıyorum sevdiğim ise türkiyede. Ama yinede çok seviyoruz birbirimizi. Onunla tanıştığım icin allaha bin şükürler olsun

Adsız dedi ki...

Çerkes olduğunu iddia eden herkesin çerkes yazamayıp çerkez yapmazı pek komik. Siz bari yapmayın bunu yahu.

Adsız dedi ki...

Trabzon Tonya İlçesindenim.Soyadım Lermi.1800 yıldan beri burda ikamet ediyoruz, çerkez olduğumuz iddia ediliyor bilgisi olan varsa cevap bekliyorum....


İrfan LERMİ









Adsız dedi ki...

Trabzon Tonya İlçesinde yaşamaktayım.Soyadım LERMİ 1800 yıldan beri burda yaşamaktayız.Çerkez olduğumuz iddia ediliyor,karadenizde Çerkez var mı?Lermi kelimesinin anlamı çerkezce olabilir mi? bilgisi olan varsa cevap bekliyoruz...İrfan LERMİ

Adsız dedi ki...

Trabzon Tonya İlçesindenim.Soyadım Lermi.1800 yıldan beri burda ikamet ediyoruz, çerkez olduğumuz iddia ediliyor bilgisi olan varsa cevap bekliyorum....


İrfan LERMİ









Fatma Gonul dedi ki...

2006 da vefat eden annem Fatma Gonul Narter`in, soyadinin Cerkesce oldugunu yeni ogrendim.Dedesi Kani Narter, babasi Hurrem Narter (dis Dokoru-olumu 1944)Istanbul-Anadolu Hisarlilar.Cerkeslikle bir ilgileri var mi ogrenmek mumkun mu?simdiden tesekkur ederim.

Aile
Kani-Kamile Narter
Hurrem-Fehime (Kartal)Narter
Fatma Gonul Narter

Adsız dedi ki...

Cok daha fazla isim olmali.
Su aralar kismetse isim bulmakla baya bir ilgilenmem gerekecek ;)

Tum abhazyalilara selamlar, saygilar.

Adsız dedi ki...

çerkez olmak güzel bir duygu BİZLERİ YANİ ÇERKEZLERİFARKLI MİLLETLERDEN AYIRAN ÖNEMLİ ÖZELLİKLERİMİZİN OLMASI BENİ SON DERECE MUTLU EDİYOR ÇRKEZ OLMAYANLAR ÇATLASIN

Adsız dedi ki...

ÇERKEZ OLMAYANLAR ÇATLASIN

zeynep dedi ki...

çok güzel isimler bende çerkezim ve keşke benim adım böyle çerkez ismi olsaydı

Adsız dedi ki...

Iki kardes ismi tesaduf olabilirmi yazdiklarin :)

Adsız dedi ki...

Uhray veya ukray kelimesinin anlamini bilen var mi? Varsa yazarsaniz çok sevinirim.

Adsız dedi ki...

Merhabalar, ben de baba tarafından Gabardey'im... Bildiğim kadarıyla çerkeslerin en savaşçı koluymuş.
Büyükbabam vefat ettiğinde babam beş yaşında olduğu ve büyükannem de dil bilmediği için babamın aklında kalan 8-10 kelimeyle sınırlı kaldık. Öğrenmeyi çok isterdim.
Bu arada eşimin de çerkes olduğunu evlendikten sonra öğrendim, meğer saklamış benden...
Çerkes olmak benim için ayrı bir kıvanç kaynağı...
İstanbul'dan tüm dünyadaki Çerkeslere selamlar ve sevgiler...

Adsız dedi ki...

Asyat: Dağ çiçeği var bir de ..

Unknown dedi ki...

Bende çerkesim ve ismim Andemirkan. Andemirkan'ın efsanesi var ama kelime anlamını bulamadım yardımcı olursanız sevirinirim :)

Unknown dedi ki...

Bende çerkesim ve ismim Andemirkan. Andemirkan'ın efsanesi var ama kelime anlamını bulamadım yardımcı olursanız sevirinirim :)

Unknown dedi ki...

O DA DEĞİL : ADIĞE

Unknown dedi ki...

o da yanlış. doğrusu :Adiğe ;)